9789492095237 Authenticity 325 72dpi


Wanneer: 23 augustus 2017, 20.00 uur
Wat: Boekpresentatie Authenticity? Observations and Artistic Strategies in the Post-Digital Age
Waar: Anagram Books, Lausitzerstr. 35,10999 Berlijn, Duitsland
Met: Barbara Cueto & Bas Hendrikx
Voertaal: Engels
Toegang: Gratis
Georganiseerd door: Valiz, Anagram Books, Impakt Foundation


De alledaagse connotaties van begrippen als origineel, echt, oprecht, valide, historisch of diepzinnig zijn welbekend, met als tegenhangers het oppervlakkige, bedrieglijke, of simpelweg het nieuwe. Toch is het vruchtbaar om het authentieke als uitgangspunt te nemen voor het analyseren van veranderingen in het post-digitale tijdperk. Digitale technologie is ingebed in bijna elke persoonlijke relatie, in arbeidsomstandigheden, en in esthetische praktijken. Wat betekent dit voor ‘het authentieke’? Dit boek brengt verschillende denkers samen om op genuanceerde wijze te reflecteren op de hedendaagse betekenis van het authentieke. De auteurs beschrijven authenticiteit als een proces en als een performatief motief dat steeds in handelingen bevestigd moet worden, niet enkel in kunst en kunstproductie, maar in elk aspect van het leven, van het intieme tot het publieke.